Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 18 september 2013

Nu blir det doktorn!

Åh hej å hå... Här har vi minsann fastnat i vabbträsket.
Det började redan i fredags när dottern, som varit lite hostig ett tag, blev värre och vi beslutade att hon behövde vara hemma och friska på sig. Hon klagade även på ont i örat.

Under helgen gick hennes energinivå upp och ner och när hon på söndagen slutade klaga på örat och hon var sitt vanliga jag igen överlag så tog vi beslutet att hon kunde gå tillbaka till dagis....
Strax efter lunch ringde de från dagis då hon kräkts slem och var hängig. Långnäsa på oss.

Jag for och hämtade hem henne och hon fick vara hemma och ta det lugnt under måndagseftermiddagen och tisdagen. Då hon återigen var frisk i mina ögon, inget snorande och pigg och glad, så lämnade jag henne på dagis i morse igen.
Vad händer på eftermiddagen tror ni?

Jo, de ringer från dagis och berättar att hon hade varit svårväckt efter vilan, hon som inte ens brukar somna under vilan nu för tiden, och att de tagit tempen på henne - 38 grader.
Så jag släpper allt på jobbet igen och far för att hämta henne och lillebror.

Väl hemma har hon inte längre feber och verkar rätt pigg men nu har vi beslutat att det får bli en tripp till Fru Doktor i morgon. Jag fick tips från min chef, som bor i samma område som vi, om en jättebra läkare som är noggrann så henne ska vi ringa i morgon bitti och hålla tummarna för att vi får en tid. Nu vill jag nämligen veta vad det är för infektion som ligger där och lurar oss.

Och dottern får vara hemma resten av veckan och ta det lugnt, varken hon vill eller inte.





0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig