Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 8 september 2013

Superrolig jättelekpark!

Idag har jag och barnen besökt en jättefin, ny lekpark i Kristineberg, Stockholm. När barnen fick syn på parken (bara 2 minuters gångväg från tunnelbanan) så började de hoppa och skutta och ville genast rusa iväg. De vet dock att de inte få rusa ifrån mig på okända platser så de gick skuttade glatt runt mig tills vi kom fram.

Jag blev imponerad över storleken på lekparken och alla fina saker. Verkligen fantasifullt!!
Barnen hade så roligt (liksom de många andra barnen) och det fanns bra med sittplatser redan nu att äta medhavd matsäck.
Någon toalett hade kanske varit praktiskt men å andra sidan fanns det buskage i närheten så....nöden har ingen lag....

Utrustningen i parken är tydligen specialtillverkad i Danmark och invigdes i augusti i år. FEM miljoner har utrustningen kostat och kringarbetet har kostat lika mycket så det är verkligen fått kosta. Det återstår fortfarande en del slutarbete runt om lekplatserna men allt var barnsäkert skyddat så man kände ingen
oro över det.

Vi kommer definitivt återkomma till denna park och jag ser redan fram emot att hänga i parken nästa sommar.



2 kommentarer:

Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★ sa...

Vilken dröm för barn :D . Sånt där som lockar till lek även för vuxna :)

♥ ♥ ♥ BAMBI ♥ ♥ ♥ sa...

Oj, så häftig! Den måste vi också ta och besöka! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig