Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 5 september 2013

Vilket elände...

Barnens läggdags slutade med riktigt elände igår. Trots att dottern tidigare under kvällen hade klivit upp på en liten IKEA-barnstol och ramlat ner, rakt på ett lådhörn, så ställde hon sig återigen på en liten leksakspall vid sängen vid läggdags.

Och ramlade igen....

Denna gång lyckades hon skrapa upp ett stort sår på vristens översida, förmodligen på pallens undersida(?), samt stuka till foten så illa så hon idag får vara hemma från förskolan.

Det blev mycket tårar från henne och övertalning från oss att försöka röra tår och vrist samt en tuggtablett (Alvedon) innan hon kunde slappna av tillräckligt för att kunna somna.

När vi, nu på morgonen, konstaterar att hon knappt kan stödja på foten så beslutar sig maken för att vara hemma med henne. Då blev det återigen mycket tårar och övertalningsförsök, från hennes sida, att iallafall få gå till dagis.

Jag måste inte röra mig, jag kan vara still!


Nej, tyvärr. Sådant fungerar inte på en förskola. Vi försökte förklara att man inte får vara på dagis om man är sjuk och just nu är det hennes fot som är sjuk.

Stackarn, det var inte lätt att gå hemifrån när hon var så ledsen!

2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Nä, stackars liten! Hoppas hon slipper ha ont så länge! Krama om henne från mig sen!

Christian sa...

Tack för att du delar med dig av dina känslor och tankar.
Även om det du skrev om nyligen, fick det att skära till lite lagom i mitt hjärta.
Då jag själv har en dotter på 18 månader som klättrar på det mesta...

Men jag tycker du bloggar så otroligt härligt och hjärtligt.
Tack för att du bloggar!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig