Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 24 oktober 2013

Mitt bultande hjärta - en recension

Jag har fått läsa ungdomsboken (12-18 år) "Mitt Bultande Hjärta" av Alf Kjetil Walgermo och tyckte att den, trots att den var väldigt lättläst för mig, gav mig mycket i form av tankar och flashbacks till min egen ungdom.

Mitt bultande hjärta är en drabbande skildring av en dödssjuk tonårings kamp mot sin sjukdom, men också om himlastormande vänskap och svindlande kärlek. Det är sorgligt och ibland smärtsamt att läsa, men det är samtidigt fyllt med ljus och pirrande känslor. Boken har blivit en succé i hemlandet Norge och inte undra på!                                       citat Barnens Bokklubb 

Författaren fick mig att bli engagerad i berättelsens huvudperson och trots att boken även handlar om en sjukdom som jag inte själv kan relatera till så finns det absolut något i historien som påverkar mig, den existensiella förvirringen och den förvirrade förälskelsen som man kan känna igen från när man själv var i ungefär samma ålder som huvudpersonen.


Boken kan köpas på t.ex: CDON, Bokus, Bokia och Adlibris

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig