Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 13 januari 2014

Dagen efter - ännu värre!

Sonen, som inte hade någon lus igår, väckte mig i natt (tidig morgon) med ett envetet kliande.

När klockan ringde hade jag redan totat ihop en massa teorier om varför....

1. Han hade ändå haft microlöss som vi då inte såg men som pga lusmedlet nu muterat och växt sig enorma...

2. Han hade reagerat mot lusmedlet och skulle nu klia sig fördärvad och tappa håret....

3. Någon enveten lus (säkert muterad) hoppade från dotterns hår när hon behandlades, landade i sonens hår och snabbavlade sig själv...

4. Han drömde om löss och kliade sig bara därför...

Jag luskammade honom det första jag gjorde när vi klev upp och fann ingenting så jag tror att det är en variant av teori nummer 2, utan håravfallet då.

Eftersom dottern fortfarande kliar sig på de ställen där hon tidigare kliat sönder hårbotten (den ser inte rolig ut) och är alldeles rödflammig ner på halsen så tror vi att även hon reagerat på medlet.

Maken erbjöd sig att vara hemma med dem idag bara jag kunde komma hem lite tidigare så han kunde åka iväg och jobba senare på dagen.

Vilket elände! Vad ska det vara bra för det här med löss....

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fy faen för det där med löss, hoppas ni är av med dem för gott!

Popprinsessan sa...

Ahh, det kliar på mig bara jag läser dina inlägg! Hoppas att ni snabbt blir av med problemen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig