Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 2 januari 2014

Ett år med åtminstone en stor förändring.

I sommar fyller dottern 6 år.
Därmed kommer vi i vinter att få välja skola inför hösten....
Gaaaah! Hur blev hon så stor redan?!

Det är ett klokt barn vi har (ja det är båda såklart) så jag är egentligen inte orolig för hur hon kommer klara av skolan och hon ser verkligen fram emot att få börja i förskoleklass så det är förmodligen fånigt att oroa sig över det hela.
Men det är en sådan stor grej känns det som...kan inte riktigt förklara det.

Det enda hon själv varit orolig för, vid ett tillfälle, är att det kommer bli för mycket läxor.
När vi förklarade att hennes kompis, som började i höstas, hade tyckt att det var för LITE läxor och att vi självklart kommer stötta henne med de läxor hon får så lade sig den oron och hon såg åter fram emot hösten.

En fråga till er som har barn som nyligen börjat skolan: Vad har era barn varit oroliga för/Möt för utmaningar när det börjat i förskoleklass?


1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Det svåraste för E var att byta fröken. Från dem hon haft i flera år till en ny. Men det gick bra och snabbare än den här mamman hann med släppte hon tagit.
Hon har saknat en del vänner med men vi löser det med besök på dagis och utanför skolan.

Det kommer gå bra! Och jag tror nog mamma får det tuffast. Eller nä, kan bli pappa. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig