Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 31 januari 2014

Varför glömmer jag alltid det vackra?


Så satt jag däruppe, ovan molnen, och njöt av den djupblå himlen och molnen under oss, som såg ut som snötäckta vidder, då det slår mig…..
Det är ju så vackert här uppe, varför glömmer jag alltid det och fokuserar på hur otroligt jobbigt jag (fortfarande) tycker det är att sätta mig på planet och låta det föra mig till detta vackra?!

Om jag kunde komma ihåg den känslan som jag idag kände när jag satt och tittade ut över himmelsvidderna så kanske det är lättare att kliva på planet på väg hem och bara låta planet lyfta. Det är värt ett försök eller hur?

Väldigt trevlig kabinpersonal var det på planet också. På något sätt (eller ja det är väl erfarenhet antar jag) så ser de direkt att jag inte är direkt bekväm med att befinna mig på planet innan vi lyfter så de kom fram och frågade om allt var ok och om jag kände att jag behövde något.

Senare, precis innan den mycket försenade avgången, så kom en av dem fram och erbjöd mig ett av sina magasin som hon köpt i morse, “To take your mind off things”. Under själva flygningen var de förbi mig några gånger och frågade om jag behövde något, undrade något eller ville ha mer att dricka.

Tänk den dagen som den där “oron”, som jag verkar utstråla, har avtagit och det inte längre är jobbigt att flyga själv….Då kommer jag nog sakna hur vissa verkligen ser efter en lite extra när man behöver känna sig trygg.
Tack British Airways för Odin och hans kollegor på dagens flight till London!

En av de "150 ml"-colaburkar som Odin och hans kollega hela tiden ställde framför mig.
Jag hade bett om en, när alla fick välja en dricka från "the complimentary bar"....
Nu har jag några med mig till hotellrummet om jag skulle behöva haha

2 kommentarer:

Anne sa...

Är du så orolig för att flyga..? Stackare, jag älskar det!!
Det för med att inte se skönhet som är framför en, tror jag är vanligt.. Man ser inte skogen flr alla träden;)
Tack för besöket :) kram på dig!!

Nina sa...

Nej usch, det känns sådär. Haft sådana kramper i kroppen nu dem senaste dagarna. Känner mig nästan som stel då jag vaknar. Så är jag så grå i ansiktet. orkade inte heller sätta på mig någe smink igår, så jag tog bort ansiktet. Brukar iaf sätta på mig någon foundation och rouge. Det får iaf en att se piggare ut. istället för grått ansikte, blå/vita läppar och svart under ögonen. nej usch.

hur mår du? läste att du mådde dåligt? Hoppas att du mår bättre under dagen! krams

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig