Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 26 februari 2014

Fredagsmysindoktrineringen har tydligen lyckats fullt ut.

Sonen och dotter är väldigt glada varje fredag för då SKA det vara fredagsmys minsann. Det är något som de själva har infört och ja, vi har väl hakat på kan man säga. Det är ju ändå ganska mysigt att avsluta veckan med att sitta tillsammans på kvällen efter middagen och "mysa".

Tidigare i veckan frågade dottern mig om vi kunde äta tacos snart igen för det var så länge sedan.
Som den snälla mamma jag är så handlade jag alltså igår hem ingredienser för en tacosmiddag och meddelade barnen att "i morgon ska vi äta tacos!"

Vad tror ni dottern säger då?
Nej mamma! Det kan vi inte göra för tacos äter man bara på fredagar!
Jag fick mig ett gapskratt när jag insåg att hon alltså har hört någonstans om detta med att man äter tacos på fredagar, någon förskolekompis eller från Bolibompa kan jag tänka mig, och därmed finner det omöjligt att äta det någon annan random dag....

Säga vad hon vill men i kväll blir det tacos hemma hos oss och så blir det med det.
Undrar om hon kommer vägra?

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig