Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 19 februari 2014

Jag ser kuvertet ibland...

Hos oss finns ett kuvert med ringblomfrön som dottern fick ifrån sin gamla förskola någon gång efter sommaren 2012 innan hon slutade där och vi flyttade. Förskolan använde salvan på barn med t.ex eksem, med lyckat resultat.

Innan förra sommaren hade jag lovat dottern att hon skulle få sätta dessa frön så att vi sedan kunde göra Ringblomssalva av blommorna...
När det väl var dags att så i trädgården så hade vi både glömt bort de där fröna så jag brukar få lite dåligt samvete varje gång jag ser kuvertet.

Så läste jag i en blogg där någon tipsade om just Ringblomssalva för eksem och tänkte att det är ju så dumt att vi inte har sett till att göra den där salvan då dottern brukar få eksem i knävecken då och då.
Som tur var innehöll tipset också en hänvisning till en speciell ringblomssalva från Föllinge som även finns att köpa på Life så idag tänkte jag göra slag i saken och bege mig dit på vägen hem för att köpa det.
Har man väl börjat använda salvan, och det fungerar, så kanske det är lättare och roligare att göra salvan själv sedan till sommaren.

Nu har ju dottern ingen eksem just nu men bättre att förekomma än att förekommas tänker jag.

Har du använt Ringblomssalva någon gång?

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig