Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 15 april 2014

Läskiga bullar och vingliga turer.

När jag hämtade barnen på förskolan igår så visade sonen, överlyckligt, upp en påse med muffins som han, en dagiskamrat och en personal från förskolan hade bakat under dagen.
Han började glatt mumsa i sig dessa (de var tvungna att vänta tills de gått hem) och bjöd sin syster som efter mycket om och men lyckades tigga till sig först en och sedan en till.

Själv avstod jag från att äta dem då jag inte riktigt litade på bakverk bakade på en förskola av bland annat ett barn som jag inte känner. Dagisbaciller är ändå dagisbaciller....



Sedan kom vi hem och barnen ville cykla lite innan middagen så det fick de gärna göra.
Det innebar en hel del motion för mig som fick springa efter dottern.... Hon har nämligen äntligen velat ta av stödhjulen (förra året vägrade hon cykla förrän vi skruvat på stödhjulen igen).

När det började regna mer och mer så flydde vi in och jag började med maten.


Efter en stund kommer dottern in i köket och har börjat dra av sig sina kläder och klagar på att hon mår illa.....
Och sen började det....

Så i natt har jag sovit som på nålar då hon efter att ha kräkts ett par gånger somnade och knappt vaknade när hon kräktes rakt ut...i sängen...Som tur var så hade hon ju knappt något kvar i magen då hon inte orkade äta någon middag tidigare men det var såklart ändå väldigt jobbigt för henne med dessa jobbiga hulkningar.

Så, idag är hon hemma (och sonen med bara för att...) och hon får vara hemma i morgon. Hon är trött och hängig så något skit är det, även om hon inte kräkts idag, och med största sannolikhet så var det bara en slump att det började precis efter att hon ätit "dagisbaciluskbullarna" eftersom sonen inte påverkades alls trots att han åt fler än henne.

Hoppas vi andra slipper detta!

4 kommentarer:

Madde / Livet som mamma och lärare sa...

Usch då för magsjuka om det är det, hoppas hon kryar på sig!

♥ Sojka ♥ sa...

Ha ha ja verkligen full rulle och full kaos ha ha. Hade nog förträngt den tiden! ;) hahaha

Marie-Louise sa...

men muffisarna hade ju vart i ugnen :) även de mest envisa bakterier dör då ;)
Men fy för magsjuka... Kram

Eriiza sa...

Tack! =)
Hoppas det blir en bra effekt med klänningen'
ihop med frisyren i filmen/serien! =D

Vad hittar du på för skoj? =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig