Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 12 oktober 2014

Hennes kunskap triggar honom.

När dottern började skolan så triggades sonens kunskapstörst vad gäller bokstäver och att skriva.

Idag sitter de i pysselrummet och har sin egen lilla skollektion. Han frågar hur något stavas och hon skriver upp det på en lapp som han sedan skriver av.

Fast nyss gick det till ungefär så här:

Lillebror: Hur skriver man duscha?

Storasyster: Så här.... (Hon börjar skriva och suckar sedan) Mamma!? Hur stavar man dusch efter du...?

Jag: D U S C H

Storasyster: Va? Kan du ljuda ordet?

Jag: Ljuda? Jag stavade det ju precis.

Varpå sonen utbrister:
- Så nu har jag skrivit det. Hur skriver man tuggummi?

Jag och dottern såg lagom förvånat på varandra. Stavat rätt hade han gjort också!




0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig